hellofromtheotherside.reismee.nl

Week 2 en verder

Kia Ora! ;)

Hier weer een verslagje van onze reis! Gelukkig hebben we alles goed opgeschreven in ons reisboekje (Thanks LMIN!)!

De dag na de cavetour hadden we ontzettende spierpijn. We hebben goed gebruik gemaakt van alle faciliteiten van het hostel, maar 's avonds sliepen we gewoon weer in ons eigen autootje! De volgende dag zijn we naar Waiotapu geweest. In dit park waren allemaal gekleurde zwavelmeren, inclusief bubbels en stank. Elke dag gaat daar de Lady Knox geiser om precies 10.15 af. Als echte toeristen mochten we dit natuurlijk niet missen! Verder was het een erg mooi park en hadden we mooi weer! Voor de nacht hadden we een gratis DOC camping uitgezocht. Deze camping lag in het Tongariro National Park met uitzicht op besneeuwde bergen. Toen we op de camping aankwamen lag er zelfs nog een beetje sneeuw! We waren erg blij met onze thermosokken en legging! Alsnog hebben we het die nacht erg koud gehad..

Maandags hebben we een track naar de Taranaki falls gelopen. Mooie wandeling en mooi uitzicht op Mount Doom (van de film). Daarna zijn we doorgereden naar Eketahuna. Het was een paradijs daar! Voor 7$ hadden we een wasmachine, keukentje en het beste was de unlimited hot shower, Iris kon haar geluk niet op!

De next day zijn we naar Castle Point gereden. Amber ging de zeemeeuwen even voeren, daardoor hadden we ineens heel veel vliegende vriendjes. Die konden hij geluk niet op, want door de wind vlogen onze bammetjes bijna rechtstreeks in hun snavel. Na de lunch zijn we naar de vuurtoren gelopen waar we erg mooi uitzicht hadden op de oceaan. Daarna was het tijd voor een ritje door de heuvels. Het gras is hier zo groen, dat de vader van Iris er jaloers op zou zijn! De camping waar we die nacht stonden had plaats voor 500 man, maar we stonden er alleen! We hadden onze eigen prive toiletten ;).

Woensdags hebben we een Swing Bridge walk gelopen, in een echt regenwoud. Voor degenen die Lord of the Rings hebben gezien: hier zijn de scenes in Rivendell gefilmd. Daarna zijn we naar Wellington gereden. En wat een auto's daar, die drukte waren we niet meer gewend. Het zoeken van een parkeerplek ging erg moeizaam. Hiermee zijn we wel een uur zoet geweest en het humeur ging er niet op vooruit! Toen moesten we nog een slaapplek vinden, want dat mocht in de stad niet in de auto. Uiteindelijk hebben we in een prima hostel geslapen en hebben we onszelf getrakteerd op een hamburger met wijn. Tussendoor nog het Te Papa-museum bezocht, erg de moeite waard. We weten weer alles over platentektoniek! Schreuder zou trots op ons zijn.

De volgende dag gingen we met de ferry naar Picton op het Zuidereiland. Iris heeft zich heerlijk vermaakt met een boekje in de zon, terwijl Amber wit wegtrok door de zeeziekte.

Vrijdag's zijn we Picton ingegaan, op zoek naar het walvismuseum, dat helaas dicht bleek te zijn. Waarschijnlijk waren we ook de enige bezoekers geweest. We kwamen nog een man tegen die ons aansprak omdat hij op zoek was naar Duitsers, omdat hij wilde weten hoe het met Angela Merkel ging, we konden hem helaas niet helpen... Wel heeft hij ons veel tips gegeven over mooie plekken in NZ om te bezoeken. Daarna zijn we via mistige bergweggetjes naar Nelson gereden. We hadden daar een grote parkeerplaats gevonden waar we gratis konden overnachten. Soort kamperen achter de HEMA in Hengelo. We hadden geen zin meer in te koken en hebben lekker pizza gegeten.

Zaterdag hebben we gedoucht bij de public showers op het marktplein. Op de markt hebben we een ontbijtje gescoord, wafels en chocomelk! Heerlijk! Daarna zijn we naar een camping aan zee gereden. We hebben daar een stuk langs de zee gelopen. We hadden een mooi plekje aan zee, waar we de rest van onze pizza van gisteren nog even hebben opgegeten. 'S Avonds werd er op ons raam geklopt terwijl we net wilden gaan slapen: of we niet beter een andere plekje op konden zoeken omdat de zee zo dichtbij kwam. Dat maar even gedaan en toen rustig gaan slapen.

'S ochtends bleek de zee inderdaad erg hoog te zijn gekomen en was het dus goed dat we zijn verhuisd. We zijn toen naar het Abel Tasman National Park gereden, via een 11 kilometer lang gravelweggetje door de bergen. Onderweg kwamen we nog een pessimistische vrouw tegen, die er toch echt van overtuigd was dat de wereld aan het vergaan was. Raar gesprek was dat. Op de camping was het alsof we alleen op de wereld waren, savonds kwamen er nog twee Duitsers bij. We maakten ons nog even zorgen of ze nog wel terugkwamen van hun lange wandeling, uiteraard kwam dat allemaal weer goed. Iris had wat moeite met het toilet: twee plankjes met een gat, maar ze heeft zich er moedig doorgeen geslagen. Wat een ontberingen!

De volgende dag was het echt weer tijd voor een douche, die we daar natuurlijk niet hadden. Haren wassen met ijs-ijs-ijskoud water in de wasbak. Iris was nog een halfuur al haar handdoeken kwijt, wat erg knap is als je uit een rugzak leeft. Uiteindelijk heeft ze ze gevonden. Toen hadden we een lange rit voor de boeg naar Kaikoura. Daar nog even een wandeling gemaakt, maar door de kou lagen we vroeg in bed.

Dinsdags zijn we naar een zeehondenkolonie gereden, een korte wandeling het bos in bracht ons naar een waterval met jonge zeehondenpups, erg schattig! De rest van de kolonie lag aan het strand. Toen hebben we een wasserette bezocht, maar veel meer dan spoelen met wat koud water leek het achteraf niet te zijn. Bij het toeristencentrum hebben we na lang twijfelen een walvistoer geboekt voor de volgende dag.

Vandaag hadden we dus de walvistoer geboekt staan, helaas ging deze door de rough sea niet door. In plaats daarvan een wandeling van 4 uur gemaakt door de omgeving. Online hadden we gezien dat er een hostel in de buurt zijn faciliteiten beschijbaar stelde voor een paar dollar. Vanmiddag hebben we dus heerlijk warm in de hottub gezeten, gedoucht en van de keuken gebruik gemaakt. En de wifi, dus vandaar deze blog!

De planning is nu om richting de westkust te rijden, we zullen jullie op de hoogte houden!

Frans

Beste Amber en Iris,

dank voor jullie reisverhaal het lijkt mij ook wel iets om ook zo'n reis te maken ondernemend,spannend,uitdagend en wat ik lees een hele mooie reis.
verder een goede reis samen en heel veel plezier/beleving.
Frans

Nelleke

Kia ora!
Hoi dames, dank voor de nieuwe update! Veel plezier en hou het een beetje warm! Xxx Nelleke

Opa Jan

Strak girls, jammer dat het zo koud is. Maar de zomer komt eraan. LY

Ingrid zwien

Super leuk verhaal weer!! Jammer dat jullie het zo koud hebben. Amber, ik heb ook jullie jump in het ravijn-filmpje gezien, die had joke mij gestuurd!!! Leek mij ook wel super gaaf om te doen!! Nou, veel plezier nog dames!! Xxx