hellofromtheotherside.reismee.nl

De eerste week

Hoiii allemaal!

Ons eerste weekje Nieuw-Zeeland zit er al weer op! En wat is het hier mooi! <3 Even terug naar vorige week..

Vorige week vrijdag was het zover, we vertrokken vanuit Hengelo centraal naar Auckland. Met de trein naar Schiphol was misschien niet het beste idee, want hij viel direct uit. Gelukkig hadden we het ruim gepland en was er geen probleem. Op Schiphol was het tijd voor het afscheid met de family, waarbij een paar traantjes zijn gelaten. De vlucht van Amsterdam naar Auckland duurde lang, suuuuuper lang! Nou wisten we dat de vlucht lang was, maar het viel toch een beetje tegen.. Verder was het een prima vlucht, met soms wat turbulentie.

In Auckland aangekomen hebben we de bus gepakt naar ons appartementje. Alles verliep erg soepel en we konden er gelijk in. De dag van aankomst hadden we wel een beetje last van een jetlag. Gelukkig hadden we al boodschappen gedaan en konden we gelijk het stokbrood in de oven doen (want voor koken hadden we geen puf meer..). De volgende dag hebben we in Auckland een stadstour gedaan en alle highlights gezien. Daarna hebben we een vulkaan 'beklommen'. Mount Eden is niet zo hoog, maar staat wel midden in Auckland. We hebben nog kennisgemaakt met James, die ons uitnodigde voor een diner hij hem thuis, maar dat hebben we subtiel geweigerd. Verder hebben we ons die dag voorbereid op het ophalen van de auto, dat links tijden is natuurlijk wel een dingetje.. We hebben veel online autoquizzen gedaan, om er voor te zorgen dat we niet echt 'on the other side' belanden.

De volgende dag hebben we Lollies, onze auto, opgehaald. Na een testritje hadden de verhuurders er genoeg vertrouwen in en mochten we de weg op! De weg naar onze eerste stop was heel indrukwekkend en we hadden mooie uitzichten op de zee en op de heuvels. Helaas was 's middags het weer omgeslagen en bleef ons avondeten beperkt tot koude macaroni en yoghurt. Ook in de morgen regende het nog en hadden we het heul erg koud. Uiteindelijk klaarde het op en konden we naar de Hobbits toe! Iris heeft de filmset overgeslagen, want die had de films niet gezien (hoe is het mogelijk?!). Ondanks onze 'Happy Socks' van het Sokkenlab hadden we het 's nachts erg koud en hebben we er maar een dekbed bijgekocht. Begin nu maar niet over het weer in Nederland.. Later die middag kwamen we aan in Waitomo, we hebben eerst het toeristencentrum bezocht. Daar kregen we een tip voor een goede (gratis) overnachtingsplek. Het bleek een prima plekje te zijn, waar we de volgende twee nachten hebben overnacht. Het was vlak naast een restsurant en 's avonds hebben we gezellig met de andere gasten Deadpool gekeken.

De volgende dag hebben we een 'scenic drive' gereden naar de Marokopa waterfall. Onderweg kwamen we ook andere mooie plekjes tegen waar we gestopt zijn. Mooie rit, zonder iemand tegen te komen. 's Avonds hebben we gebruik gemaakt van het theebuffet en had de eigenaar ons een tip te geven om dichtbij de glowworms te bekijken, dat hebben we natuurlijk dus maar even gedaan!

De ochtend erna hadden we een tour gepland staan. We zijn met een gids en vier andere mensen de Waitomo caves ingeweest. Dat begon met 27 meter naar beneden abseilen. Eenmaal in de grot kregen we een band en konden we begonnen met een stukje lopen. Na een flinke wandeling tegen de stroming in, konden we ons in de band laten valken en werden we door de stroming meegenomen. Ook konden we in het donker mooi de glowworms zien, waar de grotten om bekend staan. Daarna was het tijd voor meer wandelen en klauteren als echte speleologen moesten we heel nauwe gangen door. Amber kwam hier ergens vast te zitten met haar laarzen en kon gelukkig door de gids worden bevrijd. Na een paar uur begon het flink vermoeiend te worden en was het gelukkig ook weer tijd om de steile wand naar boven weer te beklimmen. Een leuke, uitdagende maar ook vermoeiende dag. Naast spierpijn zal Iris er wat flinke blauwe plekken op nahouden, waar Amber zit met een trauma voor nauwe ruimtes.

Nu zitten we in Rotorua, waar het stink naar rotte eieren door alle zwavelbronnen in de stad. Morgen gaan we er enkele bezoeken en zien we wel weer verder! Foto's staan op de telefoon en kunnen we op rit moment niet op de sites zetten. Maar ze komen zo snel mogelijk!

Liefs uit Nieuw-Zeeland!!

Nelleke

Leuk! Kom maar op met die foto's!

Annet

Leuk om jullie belevenissen te lezen!
Ga zo door!

Oma

Spannend allemaal, ben wel een beetje jaloers op jullie.

Ingrid zwien

Nou, jullie hebben nu al een boel gedaan en gezien!!! Super, veel plezier verder en rij aub voorzichtig allebei!! Xxxx

Yvonne

Ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen en jullie belevenissen te lezen. Heel veel plezier de komende tijd en we houden jullie blog in de gaten.

David

Leuk verhaal en nu al flink wat avonturen beleefd. Ik ga gelijk even door naar de volgende verhalen. Have fun!

Theo

Goed om te horen dat jullie het enorm naar je zin hebben. En dan nu eindelijk op zoek naar de Superb Fairy Wren ...